Chui Chui!!!

17 februari 2014 - Arche's Post, Kenia

Even een korte update over gisterenavond. Wat begon als een rustige dag eindigde in een avond vol opgefokte Kenianen. Maar ik geef ze geen ongelijk. Tegen een uur of half tien 's avonds hoorden we buiten iedereen roepen. Chui! Chui! Iedereen liep hun huizen binnen en de mannen kwamen naar buiten met machetes en speren. Er bleek dus een luipaard rond te lopen. In de middag had deze al 3 mensen aangevallen maar toen zat hij nog ver weg. Maar nu bleek dus dat het luipaard zich in het dorp begaf. 2 uur lang zagen we de mannen met hun brommers en speren rondrijden. Hier hadden we de poorten al gesloten en ons verstopt op onze kamer. Om 23u hadden ze het luipaard met stenen en speren kunnen doden midden in het dorp. Het waren de jonge krijgers die al hun moed bij elkaar geraapt hadden. Want hadden ze op het leger moeten wachten liep de chui waarschijnlijk nog rond. Iedereen begon daarna te juichen en mocht terug naar buiten komen. Natuurlijk zit de schrik er nog goed in.

In totaal heeft het luipaard 13 mensen van ons dorp aangevallen waaronder ook enkele kinderen. De meeste verwondingen zijn beten in hoofd, schouders en buik. Momenteel wordt het ziekenhuis bewaakt door het leger om de mensen wat privacy te geven. Namelijk heel het dorp staat aan de poort te wachten op wat positief nieuws. Gelukkig zijn er geen doden gevallen. Dit zijn dus de 'echte' gevaren voor de mensen hier.

1. Nancy:
    17 februari 2014
    Hallokes, wat een belevenis! Wees voorzichtig en geniet vooral maar van de minder gevaarlijke maar toch ook leuke spannende momenten. Groetjes van de Imbertjes.
  2. Luc:
    17 februari 2014
    deze keer heb je wel meer geluk gehad dan de vorige keer
    toen hebben we 6 dagen moeten rond rijden eer we een luipaard te zien kregen
  3. Anny Van Soest en Luc De Wit:
    17 februari 2014
    Dag Stef, jullie hebben daar al wat avonturen meegemaakt ! Maar ik denk wel dat je deze reis niet zal vergeten. Groetjes van ons beiden en geniet nog van je laatste weken.
  4. Tania:
    19 februari 2014
    Ammaaiiii..... Spannend kun je het zeker noemen maar als je daar stillekes zit zit de schrik er goed in .
    Wat je daar allemaal kan meemaken dat kunnen wij ons niet voorstellen.
    Ik zie dat de gele balonnen ook wel succes hadden bij de kleine mannekes. Aan jou te zien is het ginder nogsteeds goei weer.
    De tijd vliegt ginder waarschijnlijk ook vlug voorbij.
    Geniet nog van je Keniaans avontuur Jolien en groetjes van ons allen ook aan Stef.
  5. Mia:
    24 februari 2014
    Amai smannend! Wa is da toch me jullie, ge moet altijd maar van beesten gaan lopen :-)