Eerste dagje Afrika

14 januari 2014 - Nairobi, Kenia

Doordat we gisteren pas 's nachts waren aangekomen konden we nog geen beeld vormen van de hoofdstad van Kenia, Nairobi. De volgende morgen bracht dus veel verrassingen met zich mee. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik vrij primitief dacht bij de leefomstandigheden van de Kenianen. Maar het tegendeel werd snel bewezen. Mooie afgewerkte wegen en moderne gebouwen kwamen tevoorschijn in de morgen.

Onze eerste stop van de dag was het nationale museum. Omdat het hier laagseizoen is waren er niet veel andere toeristen te bespeuren. Hierdoor liepen we zo goed als alleen in het museum rond en hadden we alle tijd om de geschiedenis van Kenia te bestuderen.

De meeste kennen waarschijnlijk het verhaal wel van Out of Africa waarbij Karen Blixen, een blanke vrouw die samen met haar Deense man een koffieplantage begon in Kenia. Het huis waar zij in woonde kan nog steeds bezocht worden. Het is ook in deze omgeving, met nog steeds een koloniale sfeer, dat wij geluncht hebben. Eveneens was het ook onze eerste kennismaking met de Afrikaanse keuken. Of dat dachten we toch. Ne goeie steak of hamburger met frieten waren enkele gerechten die op de kaart waren terug te vinden. Beter dan we verwacht hadden dus :p. Vervolgens gingen we naar het opvanghuis- voor laat ons zeggen- gepensioneerde giraffen. Hier kregen we de kans om de giraffen van heel dichtbij te zien en hen te voederen. Voor degene die wilden, mocht je zelfs de giraf kussen maar dat lieten we aan ons voorbij gaan. Want je moet weten dat hun tong liefst 40cm lang kan zijn!!!

Om onze drukke dag te eindigen bezochten we een bedrijf waar alleenstaande moeders een nieuwe kans kregen. Deze vrouwen hebben het moeilijker in de maatschappij maar hier kregen ze de kans om voor zichzelf geld te verdienen. Het bedrijf had de naam KAZURI. Dit is swahili voor klein en mooi. De dames maken namelijk juwelen uit klei zoals halskettingen, armbanden, oorbellen, enz. Deze juwelen worden wereldwijd verkocht en zijn zeker hun geld waard. Zoals wij vrouwen ook zijn, hebben we hen gesteund en enkele leuke dingen gekocht.

De dag sloten we af met een zalige diner en een heerlijke afluister aann de bar van het hotel. Dit zou ook de laatste uitgebreide maaltijd zijn voor we naar de missiepost vertrekken.

Dat is dus wat ons morgen te wachten staat en waar ons echt avontuur gaat beginnen.

xoxo

1. Karlijn:
    14 januari 2014
    Amaj da klink allemaal mooi en fantastis. Geniet er maar van. En trek maar veel fotos zo kunnen wij wat mee genieten van jullie avontuur. Xx
  2. Jolien:
    14 januari 2014
    Amaj! Jullie zijn er al goed ingevlogen precies! Bij de foto's heb ik al op zoek geweest naar de 'vind ik leuk'knop! :-) geniet ervan!